Hozzászólás egyedi megtekintése
Régi 2012-09-27, 08:53   #4 (permalink)
Zsuzsa
Bölcs
 
Zsuzsa avatarja
 
Csatlakozott: 10-12-10
Hely: Budapest
Összes hozzászólás: 979
Kiosztott köszönetek: 10
Begyũjtött 133 köszönetet 123 hozzászólással
Zsuzsa Vannak jó hozzászólásaiZsuzsa Vannak jó hozzászólásai
Üzenetküldés Skype™-on keresztül Zsuzsa részére
Alapbeállítás re: Schumacher Ajtóüzem

SCHUMACHER®AJTÓÜZEM
SCHUMACHER NÁNDORNÉ
asztalos vállalkozó
Tel./Fax: 79/478-093
6345 Nemesnádudvar Rákóczi u. Ipartelep
E-mail: belteri@schumacherajto.hu


Bói Kft.
Érd

Tisztelt Cím!

Telefonon történt beszélgetésünkre hivatkozva, az alábbi nyilatkozatot teszem:

2012. július 9-én megrendelt, augusztus 14-én Önökhöz elszállított 2db beltéri ajtóval kapcsolatosan, problémát jelzett Önök felé a vevő. Egész pontosan, szú rágást hall a fából.

Az általunk gyártott beltéri ajtók alapanyaga, nyersen (80-90% nedvességtartalommal) kerül gyárunkba. Ezután, szabad levegőn tároljuk 1-2 hónapig, hogy a nedvesség nagy része természetes úton távozzon a deszkákból. A kellő nedvességtartalom (10-12%) eléréséhez, szárítókamrába kell tenni a faanyagot, majd 68 fokon a szárítást el kell végezni. A magas hő többek között nem csak megszárítja a fát, de a kártevő bogarakat és azok lárváit is, megöli. (Ez már 60 fokon megtörténik.) Miután a műszárítás megtörtént, az alapanyag feldolgozásra kerül.
Az 5 cm vastag 30-40 cm széles deszkákat kéregtelenítjük (általában a kéreg alatt találhatóak az ilyen jellegű kártevők), majd hasítjuk 5-6 centiméteres szeletekre és kb. 20-40 cm-es darabokra vágjuk a hossztoldáshoz. Ezen eljárások során, ha bogár vagy kukac stb. volt is a fában, járatai láthatóvá válnak. Ha ezt tapasztaljuk, akkor az adott anyagból nem dolgozunk.
Nem sorolnám fel a teljes gyártási folyamatot, mert ez még csak az első két lépés és már innen sem kerülhet további feldolgozásra olyan alapanyag, amiben valaha bogár volt.
A gyártósoron történő folyamatos ellenőrzés mellett csak minőségileg megfelelő termékek kerülnek kiszállításra.

A nyílászárókat beépítés előtt mindenképp egyszeri rovar és gombamentesítő szerrel kezelni kell (ld: vásárlói tájékoztató), mint általában minden természetes anyagot (pl.: tetőgerenda).
A legtöbb felületkezelő anyag, alapozó szere tartalmazza a rovarvédelem elleni összetevőt, tehát az alapozó réteg felhordásával megakadályozzuk, hogy utólag kártevő férkőzzön a nyílászárókba.

A probléma megoldására csak javasolni tudom, hogy bogár vagy szú mentesítő szerrel utólag kezeljék le a felületet.
Xilamonnal vagy Jobeck spray-vel lehet esetleg a problémát megoldani, de a legjobb, ha egy bogár vagy rovarirtó szakember segítségét kéri.


Nemesnádudvar, 2012. szeptember 25.


Tisztelettel:


Schumacher Brigitta



Azért azt gondolom, hogy egy vásárlói reklamációt nem így kell elintézni.Bocsánatot is lehet kérni, és ki kell cserélni az ajtótokot.Nem gondolom, hogy a vásárló feladata a bogár megszüntetése, amit a Meo átengedett, és nem vett észre. Sajnálom, de ez így biztos, hogy nem megoldás.Holyop Zsuzsanna, Igazságügyi faanyagvédelmi szakértő.
__________________
A könnyező házigomba, a lakóépületek legveszélyesebb károsítója!!
Az Építkezés Fórum Igazságügyi faanyagvédelmi szakértője: Holyop Zsuzsa, 06-70-366-60-18
faanyagvédelmi szakértés, kivitelezés, szaktanácsadás
Zsuzsa nem elérhető   Válaszol idézettel