Igen, a legnagyobb hibát az alépítmény kivitelezése (vagy rosszabb esetben a nem kivitelezése) során követik el.
A térkő nem azért süllyed meg, vagy esetleg nem azért törik el egymás mellett több darab, mert maga a kő rossz, hanem az ágyazat nem megfelelő, vagy nem megfelelően lett tömörítve.
Azért is megsüllyedhet, mert a burkolt rész alatt korábban csatornáztak, vizet vezettek, kábelt fektettek és a munkaárkot nem tömörítették meg rendesen, rétegesen.
Fontos, hogy megfelelő vastagságú követ válasszunk, amely megfelel a várható terhelésnek. A 4-5 cm-es térkő gyalogos forgalomra, a 6-7 cm vtg. térkő kisteherautóig bezárólag, 8-10 cm térkő normál közúti forgalomra, nagyobb teherautók alá szükséges.
Hiba lehet a nem megfelelően megoldott csapadékvíz elvezetés is. Ha az ereszcsatornából egy nagyobb felületre engedjük a vizet, az kimoshatja a fugát, és a burkolat vízzárósságát megszünteti. Egyébként is átszivárog valamennyi víz, de ha nagyobb mennyiségben kerül a térkő alá, akkor megsüllyedhet, vagy télen a fagyott víz megemelheti a burkolatot.
A csapadékvizet érdemes a burkolat alatt csatornacsőben elvezetni egy szikkasztókútba vagy árokba, de még érdemesebb összegyűjteni és felhasználni...
A burkolat nem megfelelően kialakított esése is a csapadékvíz problémáját veti fel, esetleg visszalejt a burkolat a fal felé és ázik az egész.
Találkoztunk már azzal, hogy a térkő mellé nem raktak szegélyt, csak kikenték a szélét egy kis betonnal. Persze az szétfagyott és a térkő széle szétcsúszott. Szegélyt mindig érdemes rakni, akár a térkő vastagságának feléig lesüllyesztve. Így nem látszódik, mert a visszahúzott föld eltakarja, de a szerepét betölti.
Elnézést, ha kicsit bő lére eresztettem a mondandómat, de hirtelen ezek jutottak az eszembe...