Építkezés Fórum   Hofstadter Tüzép Schiedel és Leier kémények - Hofstadter Építoanyag Centrum Kft. Szaniter - Hofstadter Építoanyag Centrum Kft. Nyílászárók - Hofstadter Kft. Beltéri ajtók - Áron Ház Kft. Mixerbeton - HODA Beton Kft. Lájkolj a Facebookon! Kövess a twitteren!

Vissza   Építkezés Fórum > Munkák az épületen kívül > Kerítés, járda és utak készitése

Válaszol
 
LinkBack Téma eszközök Megjelenítési módok
Régi 2012-07-25, 08:42   #1 (permalink)
Új tag
 
Csatlakozott: 11-08-19
Összes hozzászólás: 12
Kiosztott köszönetek: 3
Begyũjtött 1 köszönetet 1 hozzászólással
lroberto Van már jó hozzászólása
Alapbeállítás Kocsibejáró

Üdv. a szakiknak.

Véleményt ötletet szeretnék kérni kocsibejáró (út) készítéséhez.
Az utcafronttól a garázsom kb. 45m-re található, így ezt a távolságot szeretném áthidalni valami költséghatékony, szilárd útburkolattal.

A talaj homok/homokos, az első 25m-en kb. 2m lejtése van a teleknek. Az utat szgk. használná rendszeresen, de azt szeretném, hogy egy fával megrakott teherautót is elbírjon.

Első körben egy 2* 60cm-es sávban gondolkodom betonból (a térkő árakat és munkadíjakat nézve felejtős lehet).

Viszont problémáim vannak a rétegrenddel, nyomtávszéleséggel, esztétikával

A homokon a víz rögtön eltűnik, nem tudom elegendő lehet-e cca. 10cm murva, vagy sóder ágyazat és erre kb. 10cm vasalt betonkéreg?

(a talaj első 30m-re kellően tömör, rendszeres rajta a szgk forgalom, egy 7m3 betont szállító pumix alatt sem süllyed meg. A hátső kb. 10m-es szakasz viszont már problémás, mert többször fel lett töltve, illetve vízvezetékelés miatt árkok futnak rajta keresztül. Ezen a szakaszon pl. a mixer el is akadt)

Az autóm nyomtávszélessége kb. 1,55m, míg pl. egy IFA nyomtávja 1,9m!
Mennyire praktikus, ha a sávok között 1,1m hagyok? (teherautó évente egyszer menne rá, szgk naponta)

A beton felületét lehet-e valamivel mintázni (nyomóminta)? Mennyire macerás ez? Hol lehetne nyomómintákat kapni?
Érdemes-e mintázni, hogy egy kicsit esztétikus is legyen?
lroberto nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Régi 2012-07-25, 21:33   #2 (permalink)
Építész
 
istvan62 avatarja
 
Csatlakozott: 10-06-11
Hely: Budapest
Összes hozzászólás: 3.010
Kiosztott köszönetek: 46
Begyũjtött 736 köszönetet 682 hozzászólással
istvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtag
Üzenetküldés Skype™-on keresztül istvan62 részére
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

A sávok méretéről nem tudok bölcset mondani, az függ attól is mennyire gyakorlott vezetők használják. Arról se feledkezz meg, hogy ha a garázsnál nincs kialakítva fordulási lehetőség, akkor ezt a távot minden alkalommal tolatva is meg kell tenni!
A beton vastagságát én legalább 15 centire venném.
A beton esztétikájának növelésére két jellemző módszert tudok, amit normális kőművesnek is ismerni kell. Induljunk ki abból, hogy ezt a betont is dilatálni kell, különben magától fog dilatálni. Feltételezzük, hogy a beton sávot 1,5-2 méterenként dilatáljuk. Esztétikusabb kivitel esetén minden ilyen mezőt körben egy "L" alakú, ívesen hajlított lemezszerszámmal simítottak le körben, amitől lett egy kb 1,5 cm széles kerete. Ezen a kereten belül kétféle megoldást alkalmaztak. Az egyik a cementszórás, amitől csúszásmentes, egyenletes megjelenésű felület alakult ki. A másik változat a hengerezés, ami a régi festőhengerekhez hasonló (ki emlékszik már a tapéta előtti festő módszerekre?), tehát egy kis kézi henger, aminek a felületén kis tüskék vannak. Ezzel a kereten belül egy olyan, a cementszóráshoz képest fényesebb felület alakul ki, amiben egyenletes ritmusú apró benyomódások vannak. A Viacolor előtti ősidőkben mindkettő nagyon elterjedt volt.
Modernebb változatban kaphatóak a barkács áruházakban olyan öntőformák, amik szabálytalan kőmintát utánoznak, de azt nem biztos, hogy gépkocsi alá érdemes tenni, vagy csak külön rétegként a teherbíró sávon, ami ismét új költségnövelés, és azt is alaposan ki kell találni.
__________________
Mérnöki szolgáltatások álmai megvalósításához: Tóth és Erdélyi építész iroda
istvan62 nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Hálásak a hozzászólás írójának:
lroberto (2012-07-26)
Régi 2012-07-26, 11:31   #3 (permalink)
Új tag
 
Csatlakozott: 11-08-19
Összes hozzászólás: 12
Kiosztott köszönetek: 3
Begyũjtött 1 köszönetet 1 hozzászólással
lroberto Van már jó hozzászólása
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

Kedves istvan 62,

Köszönöm a válaszodat! A garázs előtt egy 30nm-es placcot terveztem!
A cementszórás mit takar?

Egyébként találtam egy technológiát: beton stencilezés, illetve nyomás (stampcrete; stencilcrete)
Itt gyakorlatilag a simított beton (c20-08) felületére szórnak valami színezett port (cementet), amit a betonba glettelnek, ezután nyomólapokkal a kívánt formát megnyomják és utána dilatálják! Egy nap után a felületét lemossák és valami impregnáló anyaggal szórják!
Elég esztétikus felületek jöhetnek így létre, szerintem olcsóbban mint a térkő! Tartósságát nem tudom (mennyire kopik, stb...)

És egyébként ilyen 2 sávos megoldásnál hogy célszerű dolgozni?
Először kialakítani az út tükrét, megszórni kaviccsal, majd a zsaluzásnál szintezni (azaz úgy zsaluzni, hogy annak teteje legyen már a tükör...)????

Macera ez az egész (2 sáv, zsluzás). Mivel elég hosszú a szakasz mixerbetonnál pumix jöhet számításba! DE mennyi állásidővel????
lroberto nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Régi 2012-07-26, 20:08   #4 (permalink)
Építész
 
istvan62 avatarja
 
Csatlakozott: 10-06-11
Hely: Budapest
Összes hozzászólás: 3.010
Kiosztott köszönetek: 46
Begyũjtött 736 köszönetet 682 hozzászólással
istvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtag
Üzenetküldés Skype™-on keresztül istvan62 részére
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

A cementszórás esetében a friss beton felszínét megszórják cementtel, vagy cement - homok keverékkel. Ezt lehet simítani is (glettelés) vagy maradhat szórt felület, ebben az esetben finom smirgli jellegű, egyenletes felület érhető el. A stencilezés, a színezéstől eltekintve engem a leírt hengerezésre emlékeztet. A leírás alapján jó esélyt látok, hogy a megfelelően kialakított felületnek jó lesz a kopás-, és fagyállósága, de hasonlóan jó esélyt adok annak is, hogy csúszós lesz! (glettelt felület)
A kivitelezésnél először zsaluzat közé elkészítik a sávokat, és utána töltik mellé, és közé a többit.
A pumix állásideje attól függ, hogy hányan, és mennyi tapasztalattal álltok sorban a cső végén
__________________
Mérnöki szolgáltatások álmai megvalósításához: Tóth és Erdélyi építész iroda
istvan62 nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Hálásak a hozzászólás írójának:
lroberto (2012-07-27)
Régi 2012-07-27, 10:24   #5 (permalink)
Új tag
 
Csatlakozott: 11-08-19
Összes hozzászólás: 12
Kiosztott köszönetek: 3
Begyũjtött 1 köszönetet 1 hozzászólással
lroberto Van már jó hozzászólása
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

Egyébként ennek a stampcrete technológiának itt a linkje, meg tudod nézni:
Stampcrete - YouTube

Azon gondolkodom, hogy valami házi megoldással valami sima, egyszínű felület kialakítható-e? Igazából a nyomóminta kérdése, de nem találok se hengert, se a linkben használt mintát! A mintából elég lenne 2-4 tábla amivel lehetne dolgozni.

Szerintem lehet színezett cementet is kapni, amivel meg lehetne szórni a felületet, aztán glettelni és rá a minta (már csak azt kellene elérni, hogy a beton ne ragadjon bele amintába, de erre is tuti van valami szer, mert a házi térkőöntő formáknál is biztos használnak valamit)!
A kérdés, hogy milyen beton kell hozzá, mert egy C16,20-16-os betonnak elég nagyok a szemcseméretei, lehet-e simára glettelni felületét?
lroberto nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Régi 2012-07-27, 11:27   #6 (permalink)
Építész
 
istvan62 avatarja
 
Csatlakozott: 10-06-11
Hely: Budapest
Összes hozzászólás: 3.010
Kiosztott köszönetek: 46
Begyũjtött 736 köszönetet 682 hozzászólással
istvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtag
Üzenetküldés Skype™-on keresztül istvan62 részére
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

A betonminőség leírásánál az utolsó szám a legnagyobb szemcseméretet jelöli, tehát amit írtál, ott 16 mm. Általános esetben már ez is elég jól simítható, bár ilyen minta "besajtolásánál" el tudom képzelni, hogy finomabb anyag szükséges. Létezik 8 mm szemcseméretű anyag is, bár kisebb szemcsemérethez azonos szilárdság esetén több cement szükséges.
A leválasztásnál lehet, hogy a porszórás a helyzet kulcsa, esetleg a különböző mértékben megtapadó por a felület durvaságát (csúszásmentességét) is növeli. Zsaluzott födémszerkezeteknél a zsaluolajnak titulált (egyébként nem olaj!) szert szokás használni.
__________________
Mérnöki szolgáltatások álmai megvalósításához: Tóth és Erdélyi építész iroda
istvan62 nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Régi 2013-02-25, 09:45   #7 (permalink)
Új tag
 
Csatlakozott: 13-02-23
Összes hozzászólás: 5
Kiosztott köszönetek: 1
Begyũjtött 0 köszönetet 0 hozzászólással
Xabi Van már jó hozzászólása
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

Sziasztok. Én is kocsibejáró készítéséhez kérek tanácsokat. 14,5m hosszú 0,5m széles sávokat kellene csinálnom. A talaj tömör agyagos, építési törmelék is van benne. A lejtése az utca felöli első hét méteren kb. 8%-os aztán ellaposodik kb 3%-ra. A kérdéseim a következők: Kell sóderágyat készíteni? Ha igen, milyen vastagságút? A beton milyen vastagságú és milyen minőségű legyen? (C16-ra gondoltam) A beton hízlalható-e terméskövekkel? Ha igen milyen mennyiségben és mekkorákkal? Tudom hogy kell a betonba vasháló, de milyen? A hálóra mekkora beton takarás kell? Hány méterenként kellene dilatációs hézag és mekkora? A terhelésről annyit hogy általában személyautó fog járni rajta de évente egy-két alkalommal 5 köbméter tüzifát szállító teherautó is.
Xabi nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Régi 2013-02-25, 18:58   #8 (permalink)
Szakember
 
Wattocsak avatarja
 
Csatlakozott: 11-05-21
Hely: Budapest
Összes hozzászólás: 316
Kiosztott köszönetek: 2
Begyũjtött 45 köszönetet 42 hozzászólással
Wattocsak Megindult a hírnév útjánWattocsak Megindult a hírnév útjánWattocsak Megindult a hírnév útján
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

Fűtött kocsibeállóhoz keresek én is rétegrendet. Az építészek rálőcsölték a problémát, mondván a gépésznek tudnia kell. Ezt még visszakapják de a probléma ettől még nem oldódik meg.
A Viacolor nagyon jó megoldásnak tűnik, de mivel a csövet letolja a mélybe ezért a hatékonysága elég kicsi. A betonba öntött tetszik nekem is, de azt meg dilatációhoz ragaszkodnak. Régebben sokat, ma már kevesebbet járok korcsolyázni a műjégre, de ott én egy megveszekedett dilatációt sem láttam. A bejáró 15 m hosszú lenne és 2,5m széles.
Wattocsak nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Régi 2013-02-25, 21:10   #9 (permalink)
Építész
 
istvan62 avatarja
 
Csatlakozott: 10-06-11
Hely: Budapest
Összes hozzászólás: 3.010
Kiosztott köszönetek: 46
Begyũjtött 736 köszönetet 682 hozzászólással
istvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtag
Üzenetküldés Skype™-on keresztül istvan62 részére
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

Nézzük időrendben, kezdjük Xabival.

A sóderágyat, különösen agyagos talajon nem érdemes kihagyni. A sóder egyik szerepe, hogy szivárgó réteget képez, és lehetővé teszi, hogy a beton alatti nedvességet elvezessük. Ez azért fontos, mert a helyenként alá szivárgó csapadék télen esetleg foltokban fagy meg, és változó mértékeben emeli a betont, vagy nyomja a talajt, ami hosszú távon töréshez vezethet. Szokásos vastagsága 10-15 cm.
Ilyen terhelés esetén érdemes legalább 15 cm vastagra készíteni a betont. Ezek attól is függnek, hogy mennyire tudod tömöríteni az aljzatot, és mennyire lesz egyenletes. A minőségre korábban az oktatás is megelégedett azzal, hogy a C16 (hivatalos neve már C16/20) már fagyálló, ma már a szilárdabb irányba haladunk. A C20/25 már szakmailag elterjedt.
Az Eurocode előírásai:
Vízszintes felületű fagyálló beton (sózás nélkül): min C30/37
Jégolvasztó kloridok permetének kitett beton: min C35/45
A betonba én átm 6 /15/15 cm hálót tennék, beton takarás 4 cm
Ezen a hosszon én 4-5 szakaszra dilatálnám a betont, a dilatáció szélessége 1-2 cm
__________________
Mérnöki szolgáltatások álmai megvalósításához: Tóth és Erdélyi építész iroda
istvan62 nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Hálásak a hozzászólás írójának:
Xabi (2013-02-25)
Régi 2013-02-25, 21:22   #10 (permalink)
Építész
 
istvan62 avatarja
 
Csatlakozott: 10-06-11
Hely: Budapest
Összes hozzászólás: 3.010
Kiosztott köszönetek: 46
Begyũjtött 736 köszönetet 682 hozzászólással
istvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtagistvan62 Rendkívül híres fórumtag
Üzenetküldés Skype™-on keresztül istvan62 részére
Alapbeállítás re: Kocsibejáró

Wattocsak sem maradhat válasz nélkül, de a rétegrendre sajnos nem tudok olyat mondani, ami kipróbált. A kollégák kifarolását a problémából én is furcsállom. Ez egy olyan kérdés, ami több szakmát érint, együtt kell/lehet megoldani.
A dilatációra azt tudom mondani, hogy méretezés kérdése. Ha a beton környezete olyan, hogy elbírja a hőtágulást, akkor csak méretezés kérdése. Előregyártott hídgerendákat lehet kapni úgy,hogy csak a két vége fekszik fel, és nem érdekli, hogy alatta mi roskad, mozdul. Ez persze szélsőség, de elképzelhetőnek tartom egy beálló betonozását is úgy, hogy ellenáll változó terhelésnek, változó igénybevételnek.
De a gépész kollégát sem hagyom szó nélkül: mi van akkor, ha a fűtés dilatációs mezőnként külön körön van?
__________________
Mérnöki szolgáltatások álmai megvalósításához: Tóth és Erdélyi építész iroda
istvan62 nem elérhető  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usShare on Facebook
Válaszol idézettel
Válaszol

Címkék
garázs feljáró, gépkocsi beálló, kocsibeálló

Téma eszközök
Megjelenítési módok

Hozzászólás szabályai
Új témákat nem hozhatsz létre
Válaszokat nem küldhetsz
Fájlokat nem csatolhatsz
A hozzászólásaidat nem módosíthatod

BB code : bekapcsolva
Pofik bekapcsolva
Az [IMG] kód bekapcsolva
A HTML kód kikapcsolva
Trackbacks are bekapcsolva
Pingbacks are bekapcsolva
Refbacks are bekapcsolva



A pontos idő 19:33 , a GMT +1 időzóna szerint.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright © 2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Copyright © 2016 Építkezés Fórum