Építkezés Fórum

Építkezés Fórum (http://epitkezes.forum.hu/)
-   Hőszigetelés (http://epitkezes.forum.hu/hoszigeteles/)
-   -   Lábazati hőszigetelés (http://epitkezes.forum.hu/hoszigeteles/483-labazati-hoszigeteles.html)

Tomca 2011-04-29 08:43

Lábazati hőszigetelés
 
Kedves fórumozók,

a házunkat szeretném hőszigetelni. Sajnos laikus vagyok a témában, ezért néhány ponton segítségre van szükségem.

A ház B30-as blokktéglából épült, beton lábazattal. A lábazat magassága 35 cm. A lábazaton kátránypapír vízszigetelés van. Pince nincs.

A homlokzati hőszigetelést 10 cm vastag hungarocellel szeretnénk megoldani. A hőszigetelést a lábazatra is szeretnénk kiterjeszteni, hogy a padló ne legyen annyira hideg.

Amit nem tudunk, hogy hogyan lehet a lábazati részen hőszigetelni. Lehetséges az, hogy oda is a homlokzati hőszigetelést használjuk? És akkor a lábazati vezetősín a talaj felett megy 5 vagy 10 cm-rel, kb. 30 cm-re a vízszigetelés alatt? Vagy a homlokzati hőszigetelés csak a vízszigetelés fölött kezdődhet és alatta pl. XPS hőszigetelést kell alkalmazni? A lábazati vezetősínt lehet a vízszigetelés szintje alá felszerelni? Vagy pedig az is csak a homlokzati hőszigetelést tartja és a lábazati hőszigetelést meg csak a ragasztó?

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.

istvan62 2011-04-29 13:47

re: Lábazati hőszigetelés
 
Ez a 35 cm kb az a magasság amit mindenképpen vízálló hőszigeteléssel kell készíteni, tehát ide XPS kell, és azt ragasztani szokták. A vezetősín csak a fölötte kezdődőhomlokzati rendszer indításához kerül. Az a jó megoldás, ha a lábazat síkja egy kevéssel beljebb van mint a homlokzaté, mert így a tetején nem tud megállni a csapadék.

sbs 2011-04-29 19:14

re: Lábazati hőszigetelés
 
Szia Tomca.

Egyáltalán nem mindegy hogy hova milyen szigetelőanyagot használtok, mert mindegyik felhasználási területre megvan a saját anyag. Nem akarom az életed túlbonyolítani, igy első körben annyit, hogy