re: Kocsibejáró
A sávok méretéről nem tudok bölcset mondani, az függ attól is mennyire gyakorlott vezetők használják. Arról se feledkezz meg, hogy ha a garázsnál nincs kialakítva fordulási lehetőség, akkor ezt a távot minden alkalommal tolatva is meg kell tenni!
A beton vastagságát én legalább 15 centire venném.
A beton esztétikájának növelésére két jellemző módszert tudok, amit normális kőművesnek is ismerni kell. Induljunk ki abból, hogy ezt a betont is dilatálni kell, különben magától fog dilatálni. Feltételezzük, hogy a beton sávot 1,5-2 méterenként dilatáljuk. Esztétikusabb kivitel esetén minden ilyen mezőt körben egy "L" alakú, ívesen hajlított lemezszerszámmal simítottak le körben, amitől lett egy kb 1,5 cm széles kerete. Ezen a kereten belül kétféle megoldást alkalmaztak. Az egyik a cementszórás, amitől csúszásmentes, egyenletes megjelenésű felület alakult ki. A másik változat a hengerezés, ami a régi festőhengerekhez hasonló (ki emlékszik már a tapéta előtti festő módszerekre?), tehát egy kis kézi henger, aminek a felületén kis tüskék vannak. Ezzel a kereten belül egy olyan, a cementszóráshoz képest fényesebb felület alakul ki, amiben egyenletes ritmusú apró benyomódások vannak. A Viacolor előtti ősidőkben mindkettő nagyon elterjedt volt.
Modernebb változatban kaphatóak a barkács áruházakban olyan öntőformák, amik szabálytalan kőmintát utánoznak, de azt nem biztos, hogy gépkocsi alá érdemes tenni, vagy csak külön rétegként a teherbíró sávon, ami ismét új költségnövelés, és azt is alaposan ki kell találni.
|