Az utólagos beépítés problémáját vizsgáljuk meg két szempontból.
Ami minden áthidaló működésénél az alap feladatot jelenti: hordani kell a fölötte lévő szerkezetek terhét. Ez csak akkor működik ha az áthidaló, és a fölötte lévő szerkezetek között van egy teher átadásra képes "kiékelés", ami teljesen kitölti az áthidaló, és a szerkezet közötti teret. A másik kérdés az áthidaló teherbírása. Az önmagukban teherbíró áthidalóknál (pl AD jelű
vb, melegen hengerelt acélgerenda, Porotherm S) a megfelelő állásban elhelyezve ezzel nincs gond, mivel már bolti állapotukban rendelkeznek a tervezett teherbírással. Más a helyzet a nyomottöv nélküli áthidalókkal (pl: Porotherm A12). Ezekből a boltban csak a ténylege áthidalónak csak egy részét vesszük, a többit a helyszínen kell hozzá építeni, kisméretű tégla ráfalazás, vagy monolit rábetonozás formájában. Igazából mindkét változat megvalósítható lenne utólagos beépítés esetében is, csak kellően magas nyílást kellene bontani, és a nyomottöv elkészülte után, a tetejénél elvégezni a felékelést. Eddigi tapasztalatom alapján egyetlen esetben találkoztam olyan kivitelezéssel, hogy a nyomottöv nélküli áthidalót úgy építették be, hogy csak kismértékű hézagot hagytak fölötte, és azt speciális, duzzadó habarccsal töltötték ki. Ez is működő képes kialakítás, de megfelelő anyagot, és hozzáértő kivitelezőt igényel. Ha ugyan ezt a kialakítást nem duzzadó habarccsal végzik, akkor nem lesz meg a szükséges együttdolgozás az áthidaló, és az elméletileg hozzá tartozó nyomott öv között.
Hogy mi a gond azzal, ha nincs meg az együttdolgozás? Még napjainkban is találkozhatunk telefonkönyvvel. Ez puha fedelű, ha lazán fogom, akár csővé össze tekerhető. viszont ha minden lap közé ragasztót kennék, több száz kiló terhelésnek megfelelő hajlítást is kibírna. Ki kell próbálni hogy viselkedik ha csak annyit csinálok, hogy a kezemmel összeszorítom a lapokat, és úgy próbálom hajlítani. A rosszul beépített nyomottöv nélküli áthidaló úgy tud működni, mint a lazán fogott telefonkönyv. Ezt azért nem érdemes próbálni.