A felülethez képest sok a szegély, ami az árat jelentősen megnövelné. Általában ha két nyomsávot akarnak lerakatni, szinte ugyanannyiból kijön a felület teljes szélességében való burkolása, hiszen nem négy sorban kell szegélyt rakni, csak kettőben.
Idézet:
A kocsi nyomvonalán 2x 5m2 betonozás......A többi helyen már meg van a beton alap, oda csak a szegélyt, és a térkövet kell lerakni. (kocsi beálló, és a hátsó járda egy része)
|
A térkő alábetonozással vigyázni kell. Ha most készítesz alá betonalapot, akkor azt CKT betonból csináld (ilyen néven árulják a betontelepeken), mert ezen le tud szivárogni a víz. Amennyiben házilag keversz egy brutális betont, majd a burkolat szélein a szegéllyel is lezárod, a térkövön átszivárgó víz nem tud továbbszivárogni és télen pl. megfagy, megemelve a burkolatot.
Meglévő betonjárdára rakva érdemes a járdát egy nagykalapáccsal megtörni, hogy a víz szintén el tudjon szivárogni (főleg, ha 'békebeli' beton, amiből nem spórolták ki a cementet), mert ugye a szélein ezt is lezárod szegéllyel. Nem kell ripityára verni szerencsétlent, csak hogy megrepedezzen és a víz utat találjon lefelé.
Valami különleges oka van, hogy alábetonoztál? Vagy csak biztos, ami biztos?