Hozzászólás egyedi megtekintése
Régi 2017-05-23, 07:20   #53 (permalink)
samoly
Új tag
 
Csatlakozott: 17-05-23
Összes hozzászólás: 2
Kiosztott köszönetek: 0
Begyũjtött 0 köszönetet 0 hozzászólással
samoly Van már jó hozzászólása
Alapbeállítás re: Kétállásos nyitott kocsibeálló építése

Sziasztok!

Látom ez a topic elég régi, de nekem is nagyon hasonló a témám. Lenne pár kérdésem, mert minél több áccsal beszélek, annál jobban elbizonytalanodom.

Magamról annyit, hogy nem vagyok ács, de kisebb dolgokat már építettem (melléképületek, kiülők, gyerek házikók, ilyesmi). Nem vagyok szakmabeli, csak hobbi. Most egy kicsit nagyobb fába vágtam a fejszémet, szeretnék egy autó beállót építeni, nyeregtetővel, hajópadló+zsindely borítással. A kerti kiülőm is ilyen (zsindely), a gyerekek kis házikója is ilyen, ezt is ilyenre szeretném.
Készítettem egy vázlatot, 2 autónak kellene helyet adnom, ezért ekkora (sőt, talán kicsit nagyobb is lehetne). Csatoltam képeket róla, tényleg vázlat, csapolások még egyelőre sehol, csak hogy lássam milyenek a méretek, hogy is nézne ki. Az oszlopok-gerendák 12x12-esek, a szaruzatot egyelőre 5x10 pallóból gondoltam, de ez még lehet hogy változik valami erősebbre.
Ez már a sokadik rajz, próbáltam beszélni róla ácsokkal, akik mégis a szakmában vannak, de mindhárom akit eddig megkerestem, mást mondott. És persze elbizonytalanítottak.

A fő kérdésem igazából az, hogy ez az egész így méretezésében megfelelő? Nekem olyan érzésem van, amikor nem csak a rajzot nézem, hanem az udvaron a lebetonozott lábakat (a sarkok vannak csak meg egyelőre), hogy a 3-3 oszlop lehet hogy kevés lesz, kellene inkább a 4-4. A rajzra nézve viszont nem tűnik fogpiszkálónak. Egyáltalán a szerkezet amit megrajzoltam, életképes?

Tudom, elvileg ha nem is lenne gerinc szelemen, akkor is meg lehetne oldani, ha a fogópárok megfelelő helyen vannak megfelelő méretben. De azért gondoltam ilyenre, mert szeretek egyedül dolgozni, nyugodtan, úgy ahogy én akarom, nem kapkodva. Nem sürgős, hétvégeken csinálom. És a szaruzatot így (ezzel a gerinc szelemenes, kakasülős megoldással) egyedül könnyebben meg tudom csinálni. Nameg akkora egyenes placcom sincs, ahol normálisan össze tudnám rakni a szaruállásokat előre a földön úgy, hogy ne legyen eltekeredve.

Nem tudom a képeken mennyire látszik, de kb 6m x 6m (picit szűkebb).
Előre is köszönöm a segítséget-véleményt, a szaruzattal kapcsolatban is szívesen veszek tanácsot, hogy ha az 5x10 padló gyenge, akkor milyen legyen inkább helyette?
(láttam én már ennél sokkal gyengébb szerkezeteket is, obi-praktiker vonalon, ezért vagyok bizonytalan).

Másik nagy agymenésem, hogy nem szeretnék gyári kötőelemekből sokat használni, most itt a szeglemezre gondolok, amivel gyakorlatilag csapolás nélkül méretre vágás után akár össze is lehetne dobni. Persze szeg és csavar valószínűleg lesz itt-ott, nem mondom hogy fémmentes szerkezetet akarok
Már 2-3 hónapja olvasgatok, próbálkozok, tanulgatok, hogy milyen csapot hogy kell rajzolni-kifaragni, eddig egész jókat sikerült összehoznom. De az egyik képen berajzoltam pirossal, hogy melyik pontokon nem tudom eldönteni, hogy hogyan oldjam ezt meg. Valójában nem kellene a kötőgerendának és a szelemennek egy síkban lennie, úgy könnyebb lenne megoldani, csak olyan érzésem van, hogy nem árt az, ha a szelemen a kötőgerendát "nyomja" lefelé, az úgy biztosabb. Mondjuk ha inkább rajta lenne, becsapolva, akkor a magasság problémámat is megoldaná, nem kellene aggódnom, hogy ha megint 2 méter magas autóm lesz, hogy férek be.
Ti milyen megoldást használnátok a sarkokon? Én már ezen agyalok napok óta.

Hm, kicsit zagyvára sikerült, mert túl sokmindent akartam elmondani, remélem a lényeg érthető lett , de összefoglalom. Hol a hiba a rajzban? Mit oldanátok meg másképp, ismerve a fenti körülményeket?

Előre is köszönöm, ha valaki válaszol.

Itt vannak a képek, tervek:

Kétállásos beálló terv
Csatolt képek
Fájl típus: jpg beallo_1.jpg (157 Byte, 15 letöltés)
Fájl típus: jpg beallo_2.jpg (157 Byte, 13 letöltés)
samoly nem elérhető   Válaszol idézettel